Photobucket

Followers

Thursday, April 14, 2011

menangis.

"menyesal dulu pendapatan, menyesal kemudian tak gune dah"

mood: harini mulut aku macam mulut kak joyah. terime jelaaaa mulut akak ni ye, nyah! *sambil goyangkan tangan yang penuh dengan gelang emas dari pergelangan tangan sampai siku*

HAI

okay aku rasa tu jelah kot mukadimah untuk entry kali ni sebab aku rasa macam kejadah sangatlah kalau setiap blog post pun nak tulis berjelaa untuk mukadimahnye sahaje kan? :)

i read my best friend's blog, BANALEMAN just now. cakap tentang dia nak menangis pasal the problem she's having now.

there are a lot of stuffs that can make you cry. bab bab produce air mata ni bagi je kat aku. i am one of the air-mata-lovers. used to be so strong. USED TO BE jelahh. time muda muda hati batu dulu tu haa.

now aku rasa macam aku ni cengeng, kuat sangat menangis, ada problem sikit je menangis, problem muncul sikit je menangis. pernah aku dengar ni haa, someone said, "bila hati gundah terfikirkan masalah, fikirkan kemungkinan orang lain yang masalahnya berkali kali ganda teruknya dari kau". tapi time time kau tengah mengadap masalahnye tuu, sempat ke nyahh kau nak fikirkan kemungkinan macam tu? sompat tak? sompat? kalau aku la, tak menyompat hahh. kononnye masalah aku lah yang paling besar, masalah aku lah yang maha hebat, kononnye lah!

okay back to the topic. menangis.

banyak sebab kita boleh menangis.

kita boleh menangis bila kita terrrrrrrrlalu happy. macam hadek hadek junior kat sekolah aku yang baru ambil result SPM. maybe bahagia tak terkata lah kan dapat result yang eee-gempaknyewwwww-result-aku! so, dalam pada melompat happy tu, air mata tu terlompat keluar sekali.

we can also cry because of sadness. okay, example yang seghupe lagi aku bagi. macam hadek hadek junior kat sekolah aku yang baru ambil result SPM. ekhhmmmm! senior sangat ke aku ni nak panggil diorg junior aku? eeee sombong nye kakak senior-la-sangat yang sorang ni! tidak semua ya mereka yang menduduki SPM tu dapat berjaya dengan cemerlang. maybe ada yang www.kurangnakberjaya.com.my. eh bukan maybe, kompom ada. kaaaaan. dengan result result yang begitu, menangis terlolong la kauuu tengok result yang hadooo tu. sorry ye pada yang terasa, insurance mulut aku dah expired. belum renew lagi :P

menangis pasal lelaki. hehehe. ni untuk awek awek diluar sana tu ye, nak nak lagi kau BANALEMAN! ok jap, bukan awek awek diluar sana tu jeeee. awek diluar laptop yang tengah menulis ni pun sama je..
menangis pasal ni mestilah sebab cinton terkandas tepi highway ke, cinton tak kesampaian ke, gaduh besar dengan boyfriend ke, kaaaaan.
untuk yang terkandas tepi highway tuu, bawa bawa lah bersabar. ada ramai lagi lelaki tepi highway tuu yang telah turut terkandas dalam previous relationship. bukan kau je yang terkandas. ghameyyyy! ghameyyyy! dan kau mesti jumpa beberapa orang yang salah sebelum kau jumpa orang yang betul. itu adat. kalau kau terus dapat perfect relationship, tak extreme lah macam tuuuuu. cuba lah bawok bawok bersabo. awok ni pening le ghamey beno yang melebih lebih sedihnye tu bile cinton terkandas. awok geram ni, awok geram ni!
untuk yang cinta tak kesampaian, macam aku ni, mu buat relax je. memang la mula mula tu sedih. relax lah, muda lagi kan. tidak perlu terburu buru. one day you'll be with someone jugak. cepat atau lambat je. Allah tak bagi cinta kau sampai dengan dia sekarang maybe sebab akan ada "korang" dalam masa depan. or maybe sebab ada someone better for you out there yang kau belum cuba kenal.

belumcubabelumtahudahcubapastimahuuuuu!
yaaaaaahoo yabedabedoo :)


untuk yang gaduh dengan boyfriend tu, bawak bawak le berbincang. terus terang dalam perhubungan adalah lebih elok. tak suka cakap tak suka, kalau suka cakap suka. kang kau tak suka cakap suka, nyesal kau. honesty is the best policy. setiap masalah ada penyelesaian nya. wahhh kak joyah, panjang pulak paragraph kau pasal cinta ni ehhh -__-' dah jadi doctor love ye kononnye!

menangis pasal family. sebagai anak, adalah menjadi tanggungjawab untuk dengar cakap ibubapa. yesshhhh, yang menasihatkan ni, ni anak yang baik sangat ke?! berdehem jap aku *ekhmmmm!
nak kata baik sangat tu, tak laaa. hehe mengaku ni. suam suam kuku la gituu kebaikan aku ni :P jangan protes sangat cakap parents tu, they know what's the best for us.
eh itu kalau anak yang menangis tonggeng tonggeng tension sebab mak bapak tak ikut kehendak anak. kalau mak bapaknye yang nangis tonggeng tonggeng tension anak degil sangat, piat telinga pun taknak dengar cakap, how? haaayoktaktayok, tambah dosa -.-' dah, pergi melutut depan ibubapa kau mintak maaf pastu salam kiss kiss laga laga pipi kiri kanan jap. selesai. tu pun selesai kalau mak bapak kau maafkan lerrrrrr :P eh, kuajaq gila aku jadi batu api!

banyak lagi sebab kau boleh menangis. tak boleh la aku nak tulis semua, layu la jari jari aku kat medan keyboard laptop aku ni kang.

crying doesn't mean you're weak, but you're just tired of being too strong

bye. aku nak study, midterm exam is around the corner. sebelum corner tu bagi signal ye pemandu pemandu Malaysia!


No comments: